Bir dönem başarısıyla ortalığın tozunu attıran artırılmış gerçeklik oyunu Pokemon Go’nun geliştiricisi San Franciscolu Niantic Labs, ürünlerinin arkasındaki AR platformu Real World’ü üçüncü taraf geliştiricilere açmaya karar verdi.

Şirketin CEO’su John Hanke geçtiğimiz hafta basına yaptığı bir açıklamada bu teknolojinin ayrıntılı açıklamasını yaptı. Ingress , Pokémon Go ve yakında çıkacak olan Harry Potter: Wizards Unite’deki AR deneyimlerinin arkasında şirketin Warner Bros ile birlikte geliştirdiği teknoloji bulunuyor.

Diğer Niantic yöneticileri de Real World teknolojisinin bilgisayar görüşü, derinlik algılama ve gerçek zamanlı nesne tanıma açısından oldukça ileri bir teknoloji kullandığını anlattı. Çekirdek haritalama, coğrafi konum ve Pokémon Go gibi uygulamaları destekleyen sosyal özelliklerin hepsi şirketin son yıllarda önemle üzerinde durduğu yapay zeka teknikleri.

AR tekniklerini daha da ilerletmek ve Gerçek Dünya Platformu’nu daha sağlam hale getirmek isteyen Niantic, ilk ofisi olan Londra ofisinin dışında çalışacak olan Matrix Mill adlı bilgisayar ve makine öğrenimi üzerine odaklanan yine Londra merkezli bir şirket satın alıyor.

Matrix Mill ve EscherReality’yi satın alan, Niantic, bu satın alımlarla Real World üzerinden AR deneyimlerini geliştirecek. Ayrıca uzun vadede kullanıcıların kendi AR lensleri ile birbirleriyle etkileşime girmesini sağlayacak.

Niantic ve diğer AR tabancı oyun firmalarının bu çalışmalarına karşın Ar teknolojisi yine de beklenilenin altında bir gelişim gösteriyor. Bunun en büyük nedeni ise AR özellikli akıllı telefonların yeteri kadar yayılmaması. Sonuç olarak AR teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin ne kadar çok AR tabanlı oyun çıkarsa çıksın insanlar bu teknolojiyi destekleyen cihazlara sahip olmadığı sürece pek de verimli olmayacak.

 

Yazar Hakkında

mm

Girişimcileri, şirketleri, yatırımcıları ve profesyonelleri bir araya getiren geniş bir ekosistem olan İTÜ Çekirdek, kimyadan elektroniğe, bilişimden biyogenetiğe tüm sektörlere açık bir girişimcilik merkezidir.

Close